• شماره تماس: 02166933869 - 02166933906
  • تهران، ستارخان، ابتدای باقرخان، ساختمان پرهام، پلاک ۱۱۹، طبقه ۲، واحد ۵

لاپاروسکوپی چیست؟

لاپاروسکوپی چیست؟
لاپاروسکوپی روشی برای انجام جراحی از طریق برش‌های کوچک است و به عنوان یک روش جراحی کم تهاجمی شناخته می‌شود. لاپاروسکوپی از طریق ابزاری به نام لاپاروسکوپ انجام می‌شود. این ابزار به دوربین و منبع نور وصل شده و بعد از ورود به شکم، به جراح امکان ارزیابی دقیق حفره شکم و لگن را می‌دهد. اگر نیاز به درمان جراحی باشد، تحت دید مستقیم با لاپاروسکوپ، برش‌های کوچک دیگری نیز روی شکم ایجاد می‌شود و با ورود سایر ابزارها، جراحی انجام می‌شود.

لاپاروسکوپی به دلیل پیچ خورگی لوله رحمی
مزایا و معایب لاپاروسکوپی
بدلیل کم تهاجمی بودن این روش، درد بعد از جراحی کمتر است، بنابراین اقامت بیمارستانی بیمار کوتاه‌تر است، زودتر به فعالیت‌های عادی و کار برمی‌گردد، از طرفی به دلیل کوچک بودن برش‌ها، امکان عفونت زخم کمتر است. لاپاروسکوپی از جراحی باز طولانی‌تر است و باعث افزایش عوارض بیهوشی می‌شود. گاهی ممکن است نیاز یه تبدیل لاپاروسکوپی به جراحی باز (به عنوان مثال شک به بدخیمی یا عفونت‌ها) باشد.

لاپاروسکوپی کیست تخمدان
چه اعمالی به روش لاپاروسکوپی قابل انجام است؟
لاپاروسکوپی هم برای تشخیص مواردی مثل دردهای مزمن لگنی یا ناباروری مفید است و هم به عنوان روش جراحی درمانی در موارد مختلف نظیر اندومتریوز، میوم رحم، چسبندگی‌ها، بستن لوله‌های رحمی، بارداری نابجا، کیست‌های تخمدانی، مشکلات کف لگن و هیسترکتومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جهت دریافت نوبت و مراجعه حضوری به

دکتر فوق تخصص زنان و انکولوژی در تهران

تماس بگیرید.
آیا همه فیبروم‌ها نیاز یه جراحی دارند؟

پرسش خود را بنویسید

نیاز به راهنمایی دارید؟

بصورت آنلاین با دکتر رقیه پورعلی، جراح و متخصص بیماری‌های زنان‌، زایمان و نازایی گفتگو کنید؛ یا جهت مراجعه حضوری به مطب تماس بگیرید.